2012/12/11

Teljes kiőrlésű Gyümölcskenyér muffin


A hétvégén újra ajándékba sütöttem, ezúttal eltekintve a szokásos aprósütiktől:)
Már régóta szerettem volna egy jó kis gyümölcskenyeret sütni, és mivel egy kicsit a muffinsütést is szerettem volna népszerűsíteni (igen, vannak még, akik soha nem sütöttek!:), ezért gyorsan kikavartam ezt a végül nagyon finomra sikeredő változatot.


Készítettem egy új változat a csokis-banános muffinra is, hamarosan írom azt is.

Gyümölcskenyér muffin
12 darab

25 dkg apróra vágott aszalt gyümölcs (bármilyen)
5 dkg narancslekvár
10 dkg reszelt sárgarépa
1 teáskanál vanília esszencia
8 dkg méz
1 dl napraforgó olaj
1 tojás
18 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 teáskanál sütőpor
fahéj

Apróra vágtam az aszalt gyümölcsöket, majd alaposan összekevertem a reszelt sárgarépával és a házi narancslekvárral, majd a többi folyékony, végül száraz hozzávalóval. Mivel készítés közben alakult ki a recept, előbb 15 deka liszttel próbálkoztam, de mivel így nem találtam elég sűrűnek, így még tettem hozzá 3 dekát. Liszttől függően érdemes változtatni a mennyiségen, mert a túl sűrű tészta sem jó.

A muffinpapírokba belekanalazgattam, majd előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöttem közepes lángon.

No comments: