2012/08/31

Teljes kiőrlésű csokis-banános muffin


A héten fontos esemény történt: egy nagyon kedves barátnőm Kínába repült, egy teljes évre. Mivel az utolsó napját nálunk töltötte, ezért szerettem volna valami egyszerű, de azért mégis szép finomsággal kedveskedni neki a nagy út előtt. Mivel a kedvenc banán fagyink miatt érett banán szinte mindig van itthon, és gyümölcscukros étcsokiból is van vésztartalék, ezért ezt a gyors receptet választottam.
Mi nem szoktuk tovább bonyolítani a muffinokat, hiszen éppen az egyszerűségről szólnak, de ezúttal egy kis csokis krém is került a tetejükre.

Teljes kiőrlésű csokis-banános muffin

20 dkg teljes kiőrlésű liszt
3,5 dkg kakaópor
1,5 teáskanál sütőpor
1 csipet só
1 tojás
10 dkg méz
2 nagyon érett banán, összetörve
1,5 dl langyos víz
0,5 dl tej
0,5 dl étolaj
1 teáskanál vanília esszencia

Először a száraz anyagokat kevertem össze, majd sorra belekevertem a mézet, az összetört banánt, a vizet, tejet, olajat és a vaníliát. (Illetve nálam egy csipet fahéj is ment bele.)

A muffin papírokat beletettem a muffin sütő formába, és 12 felé osztottam a masszát. Előmelegített sütőben közepes lángon kb. 15-20 percig sütöttem.

A tetejére ezúttal egy kis csokikrém is került:

Csokikrém muffinra (vagy muffinba)

10 dkg puha vaj
10 dkg olvasztott étcsokoládé
6-7 dkg méz

A hozzávalókat kézi habverővel kevertem össze. Mivel nekem kicsit túl puha lett, ezért felhasználás előtt 15 percre a hűtőbe tettem, majd habzsákba pakoltam és a 12 muffinra elosztottam. (Ezt azért még gyakorolnom kell:)

A végső vélemény, hogy bár a süti tetején található krém a fogyasztást kicsit bonyolítja (a fogyasztót pedig fülig összekeni csokival...:), a tömény csokis íz miatt megéri ezzel a változattal is kísérletezni.
Én fogyasztás előtt javaslom kicsit kivenni a hűtőből, hogy a krém kicsit puhuljon.

1 comment:

Anazar said...

Nyálcsorgatóan jól néz ki!