2012/06/25

Chunky Monkey fagyi


Azt hiszem nem mondok újat, azzal, hogy jön a hőség. Újra. Már most kötelező telipakolni a fagyasztót házi fagyikkal, mert 35 fokban elkészíteni sem lesz már erőnk.

A Chunky Monkey szintén a nagy kedvencek közé tartozik, régebben a bolti, manapság házi változatban, és mostanában elég sokszor elkészült, olyan sikerrel, hogy sajnos egyszer sem sikerült lefotózni. Ironikus, hogy éppen ma szántam rá magam, hogy megtegyem, ugyanis a heti szokásos gyümölcsnapomat tartom, ami egyrészt nagyon jó, fagyi fotózás szempontjából viszont embert próbáló:D

A további szövegelés helyett íme a recept:

Chunky Monkey fagyi (banán fagyi csoki és diódarabokkal)

4-5 nagyon érett banán (mérettől függően szoktam a mennyiséget változtatni)
2 dl tejszín
3 púpozott evőkanál tejföl
1 evőkanál vanília kivonat
10 dkg gyümölcscukros étcsoki apróra vágva vagy reszelve
10 dkg dió apróra vágva

A banánokat a turmixba darabolom (én leginkább kézzel tördelem), hozzátéve a tejszínt, a tejfölt és a vaníliát. Az egészet egyneműre turmixolom.

Akinek nincs fagyigépe, az sincs hátrányban, mert nyugodtan mehet így is a fagyasztóba. Akár ekkor is bele lehet kevesni a csokit és a diót, én viszont inkább 1-2 óra múlva rá szoktam nézni, és amikor már sűrűre, de még keverhetőre fagy, akkor szoktam belekeverni ezeket.

A csoki darabokat érdemes tényleg apróra vágni vagy reszelni, mivel elég roppanósra tud fagyni.

2 comments:

Miner.hu said...

Szia! Gratulálunk, ma tied a nap receptje a Gasztro Miner Facebook-oldalán: www.facebook.com/gasztro.

mithrile said...

Hű, és én csak most láttam a kommentet. Azért utólag is köszönöm:DD