2012/05/26

Epres banános fagyi


Pár évvel ezelőtt fagyit keresgélve bukkantunk a Haagen Dazs epres banános krémfagyijára (Strawberry & Banana Smoothie Ice Cream). Az íz párosítás különös volt, de kiváló választásnak bizonyult, és utána is előfordult párszor, hogy ezt a fagyit választottuk.

Aztán, ahogy telt az idő, kikopott a kínálatból ez az epres banános finomság, illetve ma már összetételénél fogva sem igazán lenne megfelelő számunkra. Időközben persze mindenféle fagyikkal kísérleteztem, és mivel mostanában többször sikerült nagyon olcsón puha banánt venni, ráadásul az epernek is szerzonja van, úgy döntöttem, ezzel a fagyival fogok kísérletezni kicsit.

Epres banános fagyi

3 közepes puha banán
2,5 dl tejszín
1 evőkanál vanília esszencia

1 kis üveg eperlekvár
2 maroknyi tisztított eper
1 evőkanál bármilyen semleges alkohol

A tejszínt kemény habbá vertem, majd óvatosan belekevertem az összepürésített banánokat és a vaníliát. Az egészet beleöntöttem a fagyigépbe, ahol addig hagytam, míg már sokkal sűrűbbnek tűnt a massza.

Az eperlekvárt (nekem még volt tavalyról), mivel elég nagy eprek voltak benne, az alkohollal és a friss eperrel összeturmixoltam. Ez utóbbitól a színe és az íze is erősebb, frissebb lett.

Egy lapos, széles műanyag edénybe belesimítottam a banános fagyit, majd ennek öntöttem az epreset, és az egészet betettem a fagyasztóba. Mivel a banános rész sokkal sűrűbb volt, ezért egyátalán nem keveredett össze.

Egyszer-kétszer ránéztem, nekem kb. 1 óra múlva lett annyira szilárd mindkét réteg, hogy amikor végül megkevertem nem lett egynemű az egész, és az epres csíkok pirossága nem nyomta el teljesen a banános rész semleges színét.

Fogyasztás előtt érdemes kicsivel kivenni a fagyasztóból, hogy krémesebb legyen. Akinek nincs fagyigépe, az is nyugodtan el tudja készíteni, neki legfeljebb még pár percel előbb ajánlott kivenni.

Az epres rész valójában egy szorbet, ezért került bele az alkohol, hogy kevésbé kristályosodjon. Ez természetesen ilyen formában soha nem lesz olyan krémes, mint a tejszínes rész.

Utólag a banán lehetett volna egyel több, úgy kiegyensúlyozottabb lett volna az íz. Ettől függetlenül nekünk így is nagyon ízlik:)

No comments: